سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه/ برگزاری محافل انس با قرآن در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) سابقه ای طولانی دارد و سابقه آن به سال ۱۳۷۶ در میقات الرضا(ع) در مشهد مقدس باز می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حمزه سپهریان به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت محفل انس با قرآن در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) پرداخت و گفت: در سال گذشته 20 محفل قرآنی  با همكاري اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوي در جوار آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد

مدير عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زيارتگاه شهيد مدرس(ره)عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) سابقه ای طولانی دارد و سابقه آن به سال 1376 در میقات الرضا(ع) می گذرد.

وی هدف از برگزاری این محفل قرآنی را تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به فراگیری علوم حفظ و قرائت، آشنایی با قاریان و حافظان برجسته کشوری و استانی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و انس هر چه بیشتر عموم مردم با کتاب انسان ساز قرآن عنوان کرد.

سپهریان ادامه داد: این محفل انس با قرآن تقریبا به صورت ماهانه و در مناسبت‌های مختلف مذهبی در طول سال برگزار می‌شود و حافظان و قاریان برجسته کشوری، استان خراسان جنوبی و قاریان و حافظان بین المللی اعزامی از آستان قدس رضوی در آن به تلاوت آیات نورانی قرآن می‌پردازند.

مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) عنوان کرد: طرح برگزاری محافل انس با قرآن کریم از طرح‌های منسجمِ کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است که در سال جاری به صورت  هر چه باشکو تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha